Prema članku 20. Zakona o predškolskom odgoju i obrazovanju (NN 10/97, 107/07, 94/13, 98/19, 57/22) djeca s teškoćama u razvoju imaju prednost pri upisu u dječje vrtiće koji su u vlasništvu jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave ili u državnom vlasništvu.
Predškolski programi za djecu s teškoćama provode se uključivanjem djece u odgojno-obrazovne skupine s redovitim programom, odgojno-obrazovne skupine s posebnim programom ili posebne ustanove.
Programska potpora – djeca s teškoćama u školama ostvaruju:
Pravo na primjereni program odgoja i obrazovanja
Pravo na dodatne odgojno-obrazovne i rehabilitacijske programe
Pravo na organizaciju privremenih oblika odgoja i obrazovanja (nastava u kući, nastava u bolnici, nastava na daljinu).
Pedagoško-didaktička prilagodba – podrazumijeva:
prilagođenu informatičku opremu,
specifična didaktička sredstva i pomagala,
prilagođene udžbenike,
elektroakustičku opremu,
prilagođene oblike komuniciranja i dr.
Profesionalna potpora – profesionalno usmjeravanje i potpora stručnog tim
Osim prava koje učenici s teškoćama ostvaruju kroz prethodno navedene oblike potpore, prema ovom Zakonu se osigurava prijevoz za učenike s teškoćama bez obzira na udaljenost i prijevoz pratitelja kada je zbog vrste i stupnja teškoća pratitelj potreban, a sukladno rješenju o primjerenom obliku školovanja.